2008. február 20., szerda

Ebéd

Ahogy megálltam, különös látvány fogadott. A lugasban egy férfi ült egy kempingszéken zakóban, kezében újság, fején kalap. Mellette a földön uzsonnáskosár, leterített hófehér konyharuha finom falatokkal. Az ételek mellett egy másik férfi ült a zsenge fűben, félig oldalára támaszkodott. Mindkét férfi a domb mögé nézett, ahol a vakító napfényben a város terült el. Nagyon szép látvány volt.
Megszólítottam őket, mire az ülő férfi felém fordult, és a legnagyobb nyugalommal válaszolta szokásos érdeklődésemre, hogy valóban, ők mindketten résztvevői a Grand Prix-nek. Megkínáltak a szendvicsekkel, gyümölcsökkel.
- Tartson velünk, barátom! Még nem tudom Önben kit tisztelhetünk, jómagam Humur vagyok, mellettem pedig versenytársam, Mr. Zakor Ziv. Úgy gondolom, pompás ez a lugas az ebéd elfogyasztására.
Bemutatkoztam, aztán rövid beszélgetésbe kezdtünk Indiáról. Humur nagyon tájékozottnak tűnt, elmondása szerint volt ideje körülnézni többfelé is. Ziv ezalatt az újságot bújta.
- Ha javasolhatom, uraim, feltétlenül látogassák meg Udaipurt, építészete valóban lenyűgöző. Az utcák ugyan kissé elhanyagoltak, de az emberek nagyon kedvesek.
Ziv szólt közbe:
- Hallották? Owens ismét remek formában! Vajon mi lehet amögött, hogy négy világcsúcsa ellenére a kancellár nem fogott vele kezett a berlini Olimpián? Egyáltalán Önök mit gondolnak erről a Hitlerről?
Ilyen nyugodt ebéden is régen vettem részt, mégis egy félóra múlva kezdtem úgy érezni, hogy kerülgetjük a forró kását.
- Önök mit tudnak társainkról? Nem látták véletlenül Bonyenkót az elmúlt napokban?
- Mr. Pierre-rel már megbeszéltük tapasztalatainkat. Ön nem érzi úgy, hogy kicsit sok a különös esemény utunk során? Úgy gondolom jelen helyzetben a legtöbb amit tehetünk, hogy folytatjuk utunkat, és megpróbálunk tájékozódni a dolgok folyásáról. Addig viszont felhívnám figyelmüket a két hölgyre, akik úgy néz ki ruha nélkül próbálják meg élvezni a napsütést.
A kilátásunk tényleg váratlanul tovább gazdagodott. A fényben úszó közeli város, a lágyan kanyargó folyó, partján a két igencsak csinos tündér. Szép nap ez a mai.

Nincsenek megjegyzések: