2008. február 8., péntek

Emlékeim '35 (Répaföld 1/5)


-Úgy látom, fiatalember, hogy Ön már döntött, így hiába is marasztalnám. Sok szép élményt kívánok Önnek, sikeres helytállást, és azt javaslom, óvakodjon a túl okosnak látszó emberektől.

Csonka íróasztala előtt álltam. Nagyon szerettük az öreget, állíthatom, nem volt a gépműhely dolgozói közül senki, aki rosszat tudott volna mondani róla. Sajnáltam is itt hagyni, de nem mindennap kerülhet ilyen lehetőség, és ezt nem tagadta Csonka sem.

-Kiváló mérnökök mellett dolgozhat, hát ne hozzon szégyent ránk! - még ez a mondat visszhangzott bennem a Körúton is, ahol Miklóssal találkoztam. Szokása szerint a hóna alatt óriási kupac papír, ruhája kopott, valamiért mégis nagyon kedveltem ezt a szétszórt alakot.

-Na, mikor indulsz öregfiú? Azért csak leülünk egy jót sörözni! A családtól még búcsúzkodhatsz eleget!

Nem ellenkeztem, és pár óra múlva, miután már alaposan kitárgyaltuk kedvenc pincérlányunk aznapi megjelenését, a körúti sétálgató népet, valamint az FTC menetelését a KK-ban, elvettem tőle pár oldalt.

-Mit szorongatsz már megint,te szerencsétlen? - kérdeztem és az alkoholtól már kissé jókedvű-ködösen böngészni kezdtem az ismeretlen neveket -Politika, mi? Már sokszor kérdeztem, de mi a nyűnek olvasgatsz te ilyeneket? Ki a franc például ez a Varvasovszkij? Meg Bonyenko, Perlov,Kun... Aztán írnak ezek valami értelmeset is?
-Hohó, nem is hinnéd, kedves értelmileg alultáplált barátom! - felelt Miklós -Az említett urak, talán még a te érdektelen életedet is megváltoztató dolgokról értekeznek, és hiába vagy ilyen agyatlan, egyszer meg fogod tanulni a nevüket. - Itt halkabbra fogta. -Tudtad például, hogy a kinti változások...

Na, te sem fogod ágyban párnák közt végezni, gondoltam, és kiürítettem a sokadik korsót. Ezek a divatos, titkos baloldali nézetek... Szomorú beletőrődéssel figyeltem lelkes barátomat, de eszem már az idegenben járt. Vajon milyen lesz? Elég lesz-e oda a műhelyben összeszedett tapasztalat és a tényleg neves ajánlólevél az öregtől? Fejlesztési mérnök. Egyáltalán nem hallatszott rosszul.

Hát gyerünk, igyunk még egy párat ezzel a bolonddal, aztán holnapután indul a vonat, addig még a család mellett van idő körülnézni a lányok táján is. Ez a pincérlány is, ahogy telik a délután, úgy lesz egyre csinosabb...

Nincsenek megjegyzések: