2008. január 13., vasárnap

Hol van OtO??


A vikomt zaklatottan ment fel az emeletre, s rögvest Lauretier szobájába ment. "Nincs semmi itt Uram, én már mindet átnéztem..." szólt hozzá Ervin, aki az ágy szélén ült összetörve, s véres fején egy kendőt tartott. "Hogy történt Ervin?" kérdezte a Vikomt. "Bőrkabátosok... A Gestapo. Nem volt arra sem időm, hogy reagáljak. Csoda hogy életben maradtam, mert olyan erővel csaptak a fejemre, hogy akár meg is ölhettek volna... André úr... Istenem..." "Ne sírjon Ervin, szedje össze magát." nyugtatta a Vikomt. "Mégis Ervin... Tud valamit amit én nem tudok? Valamit... Lady G-ről és André úrról! Erőltesse magát! Lehet, hogy nem ok nélkül rabolták el, vajon mire lehetnek kíváncsiak?" "Nem tudom uram, higgye el!" Ervint már már a zokogás rázta. A tehetelenség békjójától próbált szabadulni: hasztalan. "Nem tudom..." próbálta összeszedni zaklatott gondolatait "Az úr tudja milyen... Ha bajt szimatol, mindig ott terem. Lady G. ... Lady G.... ÁH.. már emlékszem! A férje a Ford részvényese. Az urammal egyszer összeszólalkoztak. Tudja hogy Ford nagy németbarát, s Lord G., aki persze nem Lord, csak nagyzolásból hordja a Lord megnevezést... Persze Lady G. is csak annyira Lady mint én. Egy texasi cowgirl. A pénz... S főleg a kapcsolatok... Chicagoban... ne is firtassuk. Szóval Lord G. szinte majmolja, példaképének tekinti a Henry Fordot. Járatja a "Dearborn Independentet" is, azt a szennylapot... Igen, ez csípte André úr szemét, s szóváltásba keveredtek. Megjegyzést tett az uram, s ők sértetten távoztak a partyról... Csodálkoztam is, hogy ezek után mégis meghívták egy hétvégére a birtokukra. Nagyzoló amerikaiak, de tudja milyenek. Szerintem a pionír szívük megszerette a gazdámat. A weekend végére nagyon összebarátkoztak... Tudja én nem tudom mit beszéltek azon a hétvégén, de amikor az uram eljött nagyon boldog volt. Azt mondta ha Isztambulba érünk lesz egy "különleges fuvar"... De hogy mire célzott ezzel... Nem tudom." "Köszönöm Arthur! Sokat segített" mondta a Vikomtnak, de még továbbra sem tudta akárhogy is erőltette emlékezetébe idézni Lady G. arcát. S hogy mit akar... Azt pláne nem tudta. Ki ő? Barát? Ellenség?

Ezek a gondolatok motoszkáltak a fejében akkoris, amikor belépett a szobájába. "Hmm... Kiment a villany... Már csak ez kellett..." Belépett és botorkálva az ablak felé indult, hogy legalább a Hold fényét beengedje a szobájába, amikor hirtelen egy revolver hideg csövét érezte a hátában. "Mit tett OtO-val maga aljas szemét?" suttogta fojtottan egy ismeretlen hang. Tagalong akcentusa volt.

Nincsenek megjegyzések: