2008. január 12., szombat

A titokzatos idegen

Triesztből egyenesen Fiuméba tartottam, amikor egy furcsa alakot láttam meg az út szélén. Öltözetéről rögtön tudtam, hogy messziről jött. Intett nekem, és valami azt súgta, meg kell állnom.

Lassítottam hát, és tőle alig egy pár méterre megálltam. Odarohant az ajtóhoz, feltépte, és beugrott a mellettem lévő ülésre. Ázsiai férfi, negyven év körüli. Nem értettem, milyen nyelven beszél, de hangjából, tekintetéből rettegés áradt. Egyre csak az út felé mutogatott, csak annyit sikerült kivennem szavaiból "Vicomte" "Abbázia" "Grand Prix". Éreztem, itt valami nagy veszély van készülőben. Cselekednünk kell.

Feledve hát a Fiumei kitérőt, a gázpedálra tapostam, hogy minél előbb a Hotel Bellevuebe érjek. Ahogy közeledtünk a város felé, egy kiégett automobilt pillantottam meg az út mellett, az erdő szélén. Te jó ég, hiszen ez az egyik versenyzőé! Ha jól látom, a németeké... A jelen világpolitikai helyzetben...

Oh, Signore! Mi történhetett, mi történik Abbáziában?

Nincsenek megjegyzések: