2008. január 13., vasárnap

Üzenet a múltból

Amikor parti sétámról megérkeztem a hotel bejáratához, Towanda siettem elém kétségbeesett arccal:
-Signor Bonyenko! Jöjjön gyorsan! A felesége!

Azon nyomban rohantam a második emeletre. Teljes erőmből tapostam a lépcsőket, mintha a márványlapok gyűlölt ellenségeim lennének. Fent a szobánk ajtaja résnyire volt nyitva. Hirtelen mozdulattal löktem be. Szvetlánát az asztalra roskadva találtam, teste rázkódott a sírástól. Nem értettem semmit.

Rémülettel teli, könnyes szemmel nézett rám.

- Vladim... - akadt el a hangja -...Vladimir ... olvasd ... - egy vérrel áztatott papírlapot szorongatott. Ujjait egyenként lefejtetve róla lassan egy szó tűnt elő, egy hátborzongató szó.

- "N a v a l m o r a l "

Abban a pillanatban lüktetni kezdett a mellkasom. Forró verejték öntötte el az arcom.

- Hát mégis... - mormoltam ... mégis ... túlélte.



Nincsenek megjegyzések: